Obrazek z komputerem, kawą i notatkami

Jak napisać ogłoszenie online? Opis produktu. SEO, pozycjonowanie.

Jak stworzyć dobry opis produktu? Tak, żeby zwiększyć skuteczność oraz zasięg własnego ogłoszenia, czyli ilość odbiorców, liczbę ich wyświetleń i kliknięć. Dziedzina nauki zajmująca się właśnie tzw. pozycjonowaniem stron, optymalizacją wyszukiwań przez przeglądarki takie jak Google, Bing, Yahoo i wiele innych to SEO. Z angielskiego skrót ten można rozwinąć jako: Search Engine Optimization.

Ogłoszenie sprzedaży, usługi online

Naprawdę mamy duży wpływ zamieszczając takie ogłoszenie na to jak szybko inni ludzie je znajdą. Dużo zależy od serwisu ogłoszeniowego, który wybierzemy, ale również i przede wszystkim od składników naszej oferty: tytułu, opisu, ceny, zdjęć. Istnieje wiele serwisów ogłoszeniowych takich jak allegro, olx, vinted itp. Warto jednak poszukać alternatywy dla potentatów internetowych ze względu np. na lokalne ogłoszenia z odbiorem osobistym lub niepobieranie opłat od kupujacyh i sprzedających. Zwykle najlepiej wybrać dość nowe portale, które zabiegają o nowych klientów i proponują wiele dodatkowych i oczywiście darmowych udogodnień. Gdzie mogę wystawić ogłoszenie za darmo? Jednym z takich portali, gdzie wystawisz darmowe ogłoszenia jest właśnie mamrzeczy.pl. A więc zabierzmy się do pracy i napiszmy doskonałe ogłoszenie. Na początku będzie to na pewno mozolne zajęcie, ale z każdą kolejną ofertą wejdzie nam to w nawyk, a efekty mogą być zaskakujące.

Proste i szybke sposoby na lepsze pozycjonowanie strony naszego ogłoszenia.

  • tytuł - zwykle posiada już swoje ograniczenia długości, optymalnie jakby miał maksymalnie 60 - 70 znaków. Jest to najważniejszy element ogłoszenia. To on jest najszybciej indeksowany przez przeglądarkę. Najlepiej więc wykorzystać jego maksymalną długość i zapełnić ją słowami kluczowymi, czyli najistotniejszymi i jak najbardziej zwięzłymi informacjami, np. marka, model, rodzaj produktu.
  • opis - Powinien być w miarę obszerny, ale nie nudny. Tutaj długość zwykle nie jest już tak mocno ograniczona. Najlepiej, żeby zawierał minimum 160 znaków i żeby właśnie w pierwszych 160 znakach opisać najważniejsze elementy. Najważniejsza jest konkretność: określ dokładnie, co oferujesz lub czego szukasz. Unikaj ogólników i stwórz jasny, zrozumiały opis produktu lub usługi. Podkreśl unikalne cechy produktu lub usługi, które mogą przyciągnąć uwagę klientów. Czy to wyjątkowa funkcja produktu, specjalna promocja czy doświadczenie w branży, warto się tym pochwalić. Stosuj język, który będzie zachęcał do działania. Podkreśl korzyści, jakie oferuje produkt lub usługa, i zachęć potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty.

    Jak napisać krótkie ogłoszenie?

    Staraj się być jak najbardziej zwięzły i treściwy. Potencjalni klienci mają ograniczoną uwagę, więc ważne jest, aby przekazać istotne informacje w jak najbardziej klarowny sposób. Należy podać:

    • marka / producent - zwłaszcza jeśli jest to rozpoznawalna firma, ponieważ wtedy użytkownicy często szukają produktu właśnie po jej nazwie.
    • wymiary - przynajmniej podstawowe, jednak jeśli podamy ich więcej to unikniemy dużej ilości pytań lub pominięcia ze względu na brak szczegółów.
    • skład / zawartość - tutaj czym więcej szczegółów tym lepiej. W przypadku ubrań np. skład materiału, kieszenie, rodzaj zapięcia, luźny, obisły krój, itp. Zawartość należy podać zwłaszcza jeśli jest to zestaw oraz wyposażenie zmienia jego wartość rynkową, np w przypadku samochodu.
    • stan - czy towar był używany, czy zupełnie nie był wykorzystywany.
    • skazy / zniszczenia - istotne ze względu na zadowolenie kupującego i brak zwrotów. Zadowolony klient wraca!
  • zdjęcia - w miare dobrej jakości, bez rozmazania i cienia. Powinny również przedstawiać skazy produktów. Zdjęcia można dodatkowo opisać w części opisowej. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów i może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
  • cena - należy ją podać tak, żeby zarówno sprzedający i kupujący był zadowolony. Można ją zmieniać. Podaj klarownie cenę lub przedział cenowy. Potencjalni kupujący lub klienci będą chcieli wiedzieć, ile kosztuje produkt lub usługa, zanim podejmą decyzję. Dokładniej opisaliśmy proces ustalania ceny produktów używanych i co na tę wartość wpływa w artykule: Gdzie sprzedać ubarania?
  • dostawa lub odbiór osobisty - taka informacja ułatwi komunikację między sprzedającym a kupującym i zapobiegnie nieporozumieniom.

Oczywiście każde ogłoszenie jest inne, dużo zależy od kategorii produktu i w związku z tym od cech przypuszczalnych odbiorców. Jeżeli chcesz sprzedać książki lub podręczniki szkolne to mamy również artykuł pokrewny, gdzie tworzenie ogłoszenie zostało dostosowane właśnie do sprzedaży literatury - Gdzie sprzedać książki? Polecamy :)

#pozycjonowaniestrony  #szczegóły  #ogłoszenieidealne  #wsieci  #używane  #zadarmo