Obrazek z ubraniami i napisem podstawowa garderoba

Gdzie sprzedać ubrania? Porządki w szafie a oszczędzanie.

A może zrobić porządki w szafie? Możesz na tym zarobić i mieć satysfakcje z nadania nowego życia swoim starym lub nienoszonym ubraniom. Każdy zastanawia się czasami jak trochę oszczędzić, nie rezygnując z przyjemności. Najlepszy sposób na oszczędzanie bez drastycznych i rygorystycznych ograniczeń to sprzedaż niepotrzebnych rzeczy. A zwykle najwiecej mamy ubrań. Kupujemy je przy okazji wyjścia do galerii, na bazar, bo była promocja :) albo czasami dostajemy je w prezencie. Są szeroko dostępnym produktem i w pewnym momencie okazuje się, że mamy ich już za dużo, przestają się mieścić na naszych półkach. To właśnie dobry moment, żeby pomyśleć o małej metamorfozie garderoby.

Zero-waste! Reużywaj!

Praktyka szerząca ideę by być bardziej eko. Zmiana stylu życia, czyli nie marnowania i odnawiania przedmiotów tak, żeby tworzyć jak namniej odpadów, a więc również nadawania nowego życia niepotrzebnym rzeczom. Sprzedaż swoich starych i nienoszonych ubrań jak najbardziej się do tego zalicza. A ile przyniesie Ci to satysfakcji i zadowolenia nowemu nabywcy.

Do rzeczy! Gdzie sprzedawać ubrania, w których już nie chodzimy?

  • online - najłatwiejszy i najszybszy sposób bez wychodzenia z domu to sprzedaż internetowa. Istnieje wiele portali świadczących taką usługę. Oczywiście najlepiej, żeby udostępniał ją bez opłat, za darmo i wstawianie ogłoszeń było szybkie, łatwe i wygodne. Darmowe ogłoszenia możesz wystawiać na naszym serwisie ogłoszeniowym mamrzeczy.pl. Tutaj możesz dowiedzieć się jak to działa: instrukcja obsługi, w razie wątpliwości, pytań lub chęci wyrażenia swojej opinii możesz skontaktować się z administratorem: biuro. Sprzedając przez internet to kupujący kontaktują się z Tobą w przypadku zainteresowania danym produktem. Nie tracisz czasu na szukanie klienta.
  • second-hand, lumpeks, ciuchland - istnieje wiele potocznych określeń na ten sklep z używaną odzieżą. Zazwyczaj posiada zaplanowane dostawy w ilościach hurtowych, jednak czasami organizuje również skup ubrań. Ceny są róœnież bardzo hurtowe.
  • tzw. pchli targ lub giełda staroci - czasami pod nazwą wyprzedaż garażowa - często miasta lub dzielnice organizują takie wydarzenia gdzie każdy może wystawić swoje zbędne rzeczy, również ciuchy. Należy obserwować harmonogram takich wydarzeń i wcześniej zgłosić chęć udziału w takim evencie. Przed samym terminem przygotować zachęcające stoisko targowe i zaplanować czas wolny na ten dzień aby spędzić go na rozmowy z kupującymi. Jeżeli lubisz bezpośrednie interakcje z kupującym to jest to rozwiązanie dla Ciebie.
  • festyny rodzinne / wiejskie w okolicy - zasady identyczne jak na pchlim targu, tylko organizowane w mniejszych miejscowościach. Przy okazji wydarzeń kulturalnych zwykle można wystawić swoje stoisko. Oczywiście przy uzgodnieniu z organizatorem.
  • wydarzenia tematyczne - organizowane z wyprzedzeniem i mocno nagłośnione zazwyczaj w social mediach, o rejestracji na event też należy pomyśleć wcześniej. Często oferują nie tylko sprzedaż, zakup, lecz polegają głównie na wymianie ubrań tzw. wymianki, szafing, różne nazwy w zależności od miasta / organizatora.

Co najczęściej sprzedaje się przez internet? Co najczęściej kupują Polacy?

Właściwie już sama kategoria ubrania należy do najbardziej popularnej grupy rzeczy sprzedawanych online. Oczywiście i tu znajdą się faworyci :) Zakup używanych ubrań przestał się już kojarzyć z czymś gorszym i zainteresowanie tymi produktami cały czas wzrasta, i raczej nie będzie spadać. Konsumenci kierują się przede wszystkim jakością materiałów i ceną. Dużym zainteresowaniem cieszą się również, zwłaszcza latem, egzotyczne lub geometryczne wyraźne wzory, po prostu oryginalność wśród odzieży używanej jest w modzie. Króluje styl vintage.

Jak wycenić towar używany? Co uwzględniamy?

Cena stanowi jeden z głównych elementów ogłoszenia, to od niej zależy zwykle zainteresowanie naszym produktem. Należy ją tak ustalić, aby obie strony były zadowolone, zarówno kupujący, jak i sprzedający. Niska cena zwiększa ilość potencjalnych klientów, lecz również, żeby zwiększyć zasięg naszej oferty, możemy postarać się o dokładny, obszerny lub ciekawy opis i dobrej jakości zdjęcia.

  • cena zakupu - cena za jaką sami kupiliśmy daną rzecz. Zwykle z czasem maleje nawet dwukrotnie lub trzykrotnie, ale jeśli towar jest w doskonałym stanie i np. z limitowanej edycji oraz przy uwzględnieniu inflacji cena może również wzrosnąć. Produkty kolekcjonerskie nie tanieją.
  • obecna cena podobnych produktów - dla pewności należy znaleźć podobne ogłoszenia i sprawdzić ich aktualną cenę, tak żeby uwzględnić konkurencję.
  • zniszczenia, zużycie - w ogłoszeniach zwykle możemy znależć dopisek z własną oceną sprzedawanaego produktu, np. w doskonałym stanie, bardzo dobrym, średnim itp. W ofercie zawsze należy opisać występujące skazy, tak aby uniknąć niezadowolonych klientów i zwrotów. Niestety dość mocno obniżają cenę rynkową.
  • jak szybko chcemy sprzedać - czym bardziej zależy nam na czasie, tym oczywiście cena powinna być niższa, sprzyja to wiadomo większemu zainteresowaniu.
  • dostępność na rynku i zapotrzebowanie - może być to właśnie edycja limitowana, towar kolekcjonerski lub już wycofany ze sprzedaży, wtedy cena rośnie.

#sprzedam  #szafa  #używane  #eko  #zero-waste  #ubrania