Obrazek kobiety z laptopem

Post, relacja, reklama w mediach społecznościowych, Instagram, Facebook...

Autoreklama - jak wypromować własne produkty w internecie. Czy skuteczna? Zakładasz swój sklep lub zakład usługowy? A może po prostu sprzedajesz zbędne rzeczy online i zastanawiasz się jak zachęcić do zakupu? Zwyczajnie chcesz zarobić. To naturalne. W tym artykule postaramy się pomóc w autpromocji na etapie rozpoczynania biznesu. Najważniejsze, żeby być widocznym w sieci. Warto dodać ogłoszenia swoich usług na portalach ogłoszeniowych, my proponujemy naszą stronę , ponieważ ogłoszenia są darmowe. Tutaj link do dodania bezpłatnego ogłoszenia Dodaj ogłoszenie dla zalogowanych użytkowników.

Media społecznościowe, social media

To ogromne skupisko ludzi, duża dostępność i związany z tym popyt. Tak to właśnie na Instagrama, Facebooka, Whatsappa, Messangera czy podobne aplikacje internetowe ludzie wchodzą najczęściej w ciągu dnia czy to w telefonie, laptopie, czy komputerze. Warto ten wielki potencjał wykorzystać do zaznaczenia swojej obecności na rynku. Jednak warto również oddzielić biznes od życia prywatnego. Dlatego polecamy zakładanie sklepów online, wystawianie rzeczy czy oferowanie usług poprzez stronę do tego specjalnie przeznaczoną z wszelkimi udogodnieniami z tym związanymi, czyli serwis ogłoszeniowy. Natomiast już gotową swoją witrynę z serwisu z własną ofertą zachęcamy udostępnić w relacjach postach czy rolkach w wymienionych mediach społecznościowych. Serwisy ogłoszeniowe posiadają wiele ułatwień co do dodawania ofert kupna, sprzedaży, komunikacji z klientami itp. Cała Twoja praca jest na oddzielnym portalu. Jest duża różnorodność serwisów, jednak przy rozpoczynaniu sprzedaży warto zacząć od lokalnego obszaru i darmowych ogłoszeń. Otrzymujemy wtedy zwykle większe wsparcie i powoli tworzymy swoją markę. Takim portalem jest np. mamrzeczy.pl. Strona umożliwia zakładanie swoich darmowych witryn z produktami bądź usługami i umożliwia udostępnianie linków w bardzo szybki i łatwy sposób za pomocą jednego kliknięcia.

Jak zrobić post lub relacje?

Przejdźmy do rzeczy, jak zrobić post lub relacje na Instagramie, Facebooku czy Tiktoku i w nienachalny sposób się wypromować.

Posty

Zostają na dłużej, dopóki sami ich nie usuniemy. Jednak są przesuwane w dół strony wraz z czasem. Dają za to większą możliwość opisania naszej działalności. Aby być zobaczonym, posty powinny być kolorowe, jasne i najlepiej humorystyczne.

Opis

jest bardzo ważnym elementem, to dzięki niemu użytkownicy przeglądarek mogą znaleźć naszą ofertę. Jednak należy pamiętać, że jak już zadziała wyszukiwarka słów np. w Google czy Bing, to wtedy zdjęcie przyciągnie uwagę i zdecyduje o kliknięciu właśnie w naszą ofertę. Dopiero teraz internautę zainteresuje opis. Są to mechanizmy powiązane. Aby tekst był kompletny powinien zawierać takie dane jak:

- link - adres do naszej strony w serwisie ogłoszeniowym, najlepiej pogrubiony lub w wyróżniającym się kolorze;

- krótką charakterystykę naszej oferty z kategorią produktów, tu zwykle dodajemy własnie element humorystyczny :) ;

- informacje o preferowanym sposobie komunikacji i tu zwykle najlepiej polecić bezpośredni kontakt przez serwis ogłoszeniowy ze względu na porządek i wygodę;

- hashtagi z najistotniejszymi informacjami - tylko nie za dużo.

Jak znaleźć adres strony naszego sklepu online?

Aby znależć adres naszej strony w serwisie ogłoszeniowym wystarczy kliknąć, w któryś z naszych produktów i wejść w fioletowy tytuł z nazwą naszego sklepu online na dole ogłoszenia obok ikonki domku. Jesteśmy już na stronie naszego sklepu online. Teraz skopiuj adres z okienka u góry lub u dołu przeglądarki. Można też nacisnąć na dole strony fioletowy przycisk share, aby przesłać adres swojej strony sobie lub komuś znajomemu. I to wszystko!

Obrazek

  • zrzut ekranu - print screen z strony z naszymi produktami. Jest to opcja bardzo szybka, dodająca kolorowe tło i pozwalająca na umieszczenie kilku rzeczy na jednej klatce. Warto, żeby dla lepszego efektu przyciąć zdjęcie tak aby nie nie były widoczne paski dolne i górne ekranu.
  • kolorowe tło i kontrastujący adres strony - ważne jest dodanie kolorowego tła, tak aby przyciągnąć wzrok użytkownika. No i oczywiście czytelny adres strony - nie za małe litery.
  • kolorowy GIF - GIF powinien być związany z branża w jakiej sprzedajemy produkty lub usługi.

Relacje

Tu nie dodamy opisu, wszystkie istotne informacje muszą być zawarte w jednym obrazku... Relacja pokazuje się zwykle przez 24 h i później znika, ewentualnie na części portali istnieje możliwość dodania jej do naszego profilu.

Obrazek

  • zrzut ekranu + adres strony - znowu możemy zastosować print screen aby pokazać co mamy w serwisie ogłoszeniowym. Dodajmy też link z adresem strony i np jakiś mały gif w którymś rogu ekranu, aby ożywić naszą relację. Możemy też dodać muzykę w tle, jednak zwykle użytkownicy mają wyciszone telefony.
  • kolorowe tło, GIF + adres strony - tak jak przy postach. Ważne, żeby dodatkowo dodać adres strony i np napis: Wyprzedaż szafy, Robię porządki, Mam do sprzedania, Oferuję itp. Pomoże to zrozumieć naszą intencje.

Prywatne wiadomości

Jezeli chcesz podzielić się z kimś indywidulanie bez możliwości dostępu do treści przez osoby dodatkowe, możesz wysłać mu link do strony w wiadomości prywatnej np. przez: Messanger, MMS, SMS, Whatsapp czy Instagram. Aby to zrobić wystarczy wejść na stronę, którą chcesz udostępnić, kliknąć fioletowy przycisk na dole strony z napisem Share. W telefonie pojawi się okienko z wyborem aplikacji, której chcesz użyć do przesłania linku.

Aby sprzedawać lub oferować usługi czyli otworzyć swój sklep online z własną witryną wystarczy założyć konto w portalu: rejestracja. Jest to proces szybki, możesz to zrobić w telefonie, jedyne dane jakie pędą poptrzebne to adres poczty elektronicznej wp, gmail, onet czy interia itp., Dokładna instrukcja na czym to polega zakładanie konta, dodawanie ofert i jak to działa znajduje się tu: instrukcja

#reklama  #sprzedam  #usługi  #facebook  #instagram